آدرس: همدان، جاده ملایر ، ایوک

پودر کربنات کلسیم دارویی

پودر کربنات کلسیم دارویی

کربنات کلسیم یک نمک معدنی است که در آب نامحلول است. این ماده معدنی به صورت پودر سفید و بی بو یا کریستال ظاهر می‌شود.

کربنات کلسیم در درجه اول در درمان کمبود کلسیم استفاده می‌شود. پودر کربنات کلسیم دارویی در تولید مکمل کلسیم، بایندر فسفات و آنتی اسید استفاده می‌شود.

منظور از پودر کربنات کلسیم دارویی چیست؟

کربنات کلسیم یک ماده معدنی طبیعی با فرمول CaCO3  است. اما منظور از پودر کربنات کلسیم دارویی چیست؟

کربنات کلسیم مخصوص دارو پودری است به طور گسترده در داروها و محصولات بهداشتی استفاده می‌شود. این پودر از آسیاب شدن سنگ‌های آهک و گچ موجود در طبیعت و خالص‌سازی آن‌ها تولید می‌شود. علت اصلی استفاده از کربنات کلسیم در داروها، وجود عنصر کلسیم در آن است.

 

کاربرد پودر کربنات کلسیم تولید دارو چیست؟

کاربرد پودر کربنات کلسیم تولید دارو چیست؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که کاربرد پودر کربنات کلسیم تولید دارو چیست؟

پاسخ این سوال به شرح زیر است:

کلسیم به طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود و در دندان‌ها و استخوان‌ها ذخیره می‌شود. علاوه بر این، کلسیم در خون، ماهیچه، مایع خارج سلولی و سایر بافت های بدن نیز وجود دارد.

کلسیم خون 40% به آلبومین و 13% به آنیونها مانند لاکتات و فسفات متصل می‌شود. 47 درصد باقی‌مانده نیز غیر متصل، آزاد و به صورت کلسیم یونیزه شده است.

کنترل هومئوستاتیک توسط کلسیم محدود شده در خون تنظیم می‌شود، که نقشی حیاتی در فرآیند سلولی بازی می‌کند.

پودر کربنات کلسیم دارویی سه اثر فارماکولوژیک دارد. این ماده به عنوان یک آنتی اسید برای سوزش سر دل، رفلاکس اسید، سوء هاضمه و ناراحتی معده عمل می‌کند.

کربنات کلسیم اسید هیدروکلریک موجود در ترشحات معده را خنثی می‌کند. هنگامی که PH معده افزایش می‌یابد، می‌تواند از عملکرد آنزیم پپسین جلوگیری کند.

کربنات کلسیم با خنثی کردن اسید معده به عنوان یک بافر در محیط اسیدی معده عمل می‌کند.

کربنات کلسیم که وارد معده می‌شود به یون کربنات (CO32-) و کلسیم یونیزه شده (Ca2+) تجزیه می‌شود. آنیون کربنات به پروتون‌های آزاد معده متصل می‌شود و با کاهش غلظت یون‌های هیدروژن pH معده را افزایش می‌دهد. در نتیجه افزایش pH معده، فعالیت اسیدهای صفراوی، پپسین و سایر سموم مانند هلیکوباکتر پیلوری مهار می‌شود.

پپسین آنزیمی است که پروتئین بافت را تجزیه می‌کند. اسیدهای صفراوی به پوشش مخاطی معده و دوازدهه آسیب می‌رسانند. همچنین به مری آسیب می‌رساند که ناشی از GERD (بیماری ریفلاکس معده به مری) است.

دیگر خواص دارویی پودر کربنات کلسیم

گزارش‌ها و شواهد حاکی از آن است که کربنات کلسیم به دلیل اثرات خنثی کننده اسید می‌تواند زخم ها را التیام بخشد. با افزایش سطح گاسترین پلاسما، اسید را باز می‌گرداند و این باعث افزایش پروستاگلاندین‌ها می‌شود.

کربنات کلسیم همچنین تحرک دستگاه گوارش را افزایش می دهد و باعث شروع پریستالسیس می‌شود. پریستالسیس حرکت موجی ماهیچه هایی است که مجرای گوارشی را می پوشانند.

قرص های کربنات کلسیم جویدنی باعث شروع پریستالتیک در مری می‌شود. کلسیم نیمه هضم شده مری را احاطه می‌کند زیرا کلسیم آزاد باعث تحریک پریستالسیس می‌شود. بنابراین حرکت اسید از مری به معده را تقویت می‌کند. این کار علائم سوزش سر دل را کاهش می دهد.

کربنات کلسیم به عنوان یک اتصال دهنده فسفات و همچنین به عنوان یک شلاتور دارویی در روده کوچک عمل می‌کند. هیپر فسفاتمی سطح بالای فسفات سرم است. این بیماری ناشی از افزایش دریافت فسفات و کاهش دفع فسفات است.

کلسیم برای تشکیل یک ترکیب نامحلول که مانع از جذب فسفات رژیم غذایی یا هر داروی اضافی می‌شود، متصل می‌شود. همچنین به دفع کلسیم اضافی کمک می‌کند. کربنات کلسیم مورد استفاده به عنوان مکمل کلسیم به عنوان یک عامل کیلیت در روده کوچک عمل می‌کند تا از جذب بیش از حد و تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کند.

کربنات کلسیم همچنین به درمان تعادل منفی کلسیم کمک می کند. در چنین شرایطی، کلسیم سرم خون پایین خواهد بود. کلسیم جذب شده در روده کوچک به طور فعال با کمک ویتامین D منتشر می‌شود و سپس کلسیم در خون گردش می‌کند.

مزایای استفاده از پودر کربنات کلسیم در کرم و پمادهای دارویی

پودر کربنات کلسیم دارویی علاوه بر تولید داروها، در تولید انواع پماد و کرم نیز استفاده می‌شود. مزایای استفاده از پودر کربنات کلسیم در کرم و پمادهای دارویی عبارتند از:

  • کربنات کلسیم پودری طبیعی، غیر سمی و سازگار با بدن انسان است. بنابراین استفاده از آن به عنوان پرکننده کاملا بدون ضرر است.
  • کربنات کلسیم به عنوان یک عامل حجیم کننده یا تقویت کننده بافت در فرمولاسیون‌های مراقبت از پوست عمل می‌کند. فرم پودری خوب آن به بهبود قابلیت پخش شدن کرم ها، لوسیون‌ها و پودرها کمک می‌کند.
  • کربنات کلسیم ماده‌ای سفید رنگ است. بنابراین ظاهر قابل قبولی را به کرم‌ها و پمادهای دارویی می‌بخشد.
  • پودر کربنات کلسیم به دلیل بافت مخصوصی که دارد می‌تواند به عنوان اسکراب در محصولات مراقبت از پوست استفاده شود.

چگونگی خرید و سفارش پودر کربنات کلسیم دارویی

چگونگی خرید و سفارش پودر کربنات کلسیم دارویی دغدغه مشترک صنعتگران صنعت دارو به شمار می‌رود. کربنات کلسیم گرید دارو را می‌توان از شرکت آریا پودر تهیه کرد. این شرکت عرضه کننده باکیفت‌ترین پودر کربنات کلسیم‌ است. کربنات کلسیم گرید داروی آریا پودر از بالاترین میزان خلوص، بافتی یکدست و همگن و قیمتی مناسب برخوردار است.

لیست مقالات مرتبط:

پودر کربنات کلسیم سبک

پودر کربنات کلسیم سنگین

پودر کربنات کلسیم دارویی نوعی پودر معدنی با فرمول CaCO3 است که در تولید داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تامین کلسیم مورد نیاز بدن انسان و درمان مشکلات گوارشی مهم‌ترین دلایل استفاده از پودر کربنات کلسیم تولید دارو هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


محصولات آریا پودر


آخرین مقالات

آنالیز پودر تالک

آنالیز پودر تالک

منابع پودر کربنات کلسیم

منابع پودر کربنات کلسیم