آدرس: همدان، جاده ملایر ، ایوک

پودر مل سنگین

پودر مل سنگین

احتمالا نام پودر مل سنگین را شنیده‌اید. پودر مل پودری است که از آسیاب کردن سنگ‌های مرمر طبیعی بدست می‌آید. پودر مل دومین منبع خالص کربنات کلسیم در طبیعت است که درصد کربنات کلسیم آن به 97 درصد می‌رسد. برای تولید این پودر، پس از مرحله استخراج سنگ مرمر خام، آن را در سنگ شکن خرد می‌کنند تا قطعات سنگ مرمر به دست آید. سپس آن‌ها را از ناخالصی‌ها جدا، آسیاب و الک می‌کنند تا پودر سنگ مرمر به نام پودر مل بدست آید. در مرحله نهایی تولید، پودر مل در کارخانه‌ها خود برای استفاده در صنایع مختلف  غربال و مرتب می‌شود. همچنین در پروژه‌های تصفیه آب می توان pH آن را روی PH7 تنظیم کرد.

پودر مل سنگین چیست؟

پودر مل سنگین چیست؟

در پاسخ به پرسش پودر مل سنگین چیست باید بگوییم این پودر یک پودر سفید رنگ طبیعی بسیار پرکاربرد است. پودر مل حاوی بیش از 19.5 درصد اکسید منیزیم و بیش از 29 درصد اکسید کلسیم است. درصد سیلیس آن کمتر از 0.3٪، آلومینا کمتر از 0.7٪، اکسید آهن کمتر از 0.1٪ می‌باشد. پودر سنگ مرمر دولومیت در سایز 100-250 میکرون مفید است.

در صنعت رنگ، پودر سنگ مرمر یک ماده اساسی است. زیرا  30 تا 40 درصد اجزای رنگ از آن تشکیل شده است و به دلیل کریستالی بودن، بر پودر کربنات کلسیم ترجیح داده می‌شود. پودر مل در فرآیند تولید رنگ، پودرها و چسب‌ها در حجم زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندازه ذرات پودر نباید بیشتر از 20 میکرون باشد. برخی از رنگ‌های مورد استفاده برای پوشش دیوارهای خارجی به پودر مرمر با اندازه 0.3-1.2 میلی‌متر نیاز دارند. در صنعت پلاستیک، پودر سنگ مرمر ماده اساسی برای بسیاری از تولیدات است. در تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی، مانند لوله‌های آب، کابل‌های برق، قطعات الکتریکی، قطعات خودرو و اسباب‌بازی‌ها نیز از این پودر صنعتی استفاده می‌شود.

پودر مل با بهبود خواص فیزیکی محصولات پلاستیکی و افزایش مدول الاستیسیته، سختی و چقرمگی را افزایش می‌دهد‌. پودر سنگ مرمر ضریب انبساط حرارتی را کاهش داده و شکل ظاهری را بهبود می‌بخشد. همچنین با افزایش سیالیت و کاهش هزینه‌های ساخت، قالب‌گیری را تسهیل می‌کند.

کاربرد پودر مل سنگین در صنایع مختلف چیست؟

ممکن است کنجکاو باشید بدانید کاربرد پودر مل سنگین در صنایع مختلف چیست؟

پاسخ این پرسش به شرح زیر است:

  • تولید بتن: پودر مرمر را می‌توان به عنوان جایگزین جزئی سیمان در مخلوط‌های بتن استفاده کرد. استفاده از پودر مرمر در بتن می‌تواند کارایی، مقاومت فشاری و دوام بتن را بهبود بخشد. پودر مرمر دارای محتوای کلسیم بالایی است که می‌تواند به عنوان محل هسته‌زایی برای هیدراتاسیون سیمان عمل کند و استحکام بتن را بهبود بخشد. همچنین تقاضای آب کمتری نسبت به سیمان دارد که می‌تواند منجر به صرفه جویی در هزینه شود. مطالعات نشان داده است که استفاده از پودر مل به عنوان جایگزین سیمان می‌تواند مقاومت فشاری بتن را تا 20 درصد بهبود بخشد. همچنین می‌تواند تخلخل بتن را کاهش دهد که منجر به افزایش دوام می‌شود.
  • گچ کاری: پودر مل می‌تواند به عنوان افزودنی در مخلوط‌های گچ برای بهبود کارایی، چسبندگی و دوام استفاده شود. همچنین می‌تواند ظاهری صاف و براق به سطح بدهد. افزودن پودر سنگ مرمر به گچ می‌تواند پیوند بین گچ و زیرلایه را بهبود بخشد و منجر به یک سطح قوی‌تر و بادوام‌تر شود. پودر مرمر همچنین می‌تواند تقاضای آب مخلوط‌های گچ را کاهش دهد، که منجر به زمان‌های خشک شدن سریع‌تر و کارایی بهتر می‌شود.
  • تولید کاشی: پودر مرمر می‌تواند به عنوان پرکننده در تولید کاشی برای بهبود استحکام و کاهش هزینه‌ها استفاده شود. افزودن پودر مل به مخلوط کاشی‌ها می‌تواند استحکام کاشی‌ها را بهبود بخشد و مقدار مواد گران قیمت مورد نیاز را کاهش دهد. بنابراین منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. پودر مرمر همچنین می‌تواند زیبایی کاشی‌ها را با دادن ظاهری براق و صاف به آن‌ها بهبود بخشد.
  • تولید ملات: پودر مل را می‌توان به مخلوط ملات اضافه کرد تا کارایی و دوام آن‌ها بهبود یابد. افزودن پودر به مخلوط‌های ملات می‌تواند چسبندگی بین ملات و زیرلایه را بهبود بخشد و منجر به اتصال قوی‌تر و بادوام‌تر شود. پودر مرمر همچنین می‌تواند تقاضای آب مخلوط ملات را کاهش دهد، که منجر به زمان‌های خشک شدن سریع‌تر و کارایی بهتر می‌شود.

مزایای استفاده از پودر مل سنگین در مصارف مختلف

مزایای استفاده از پودر مل سنگین در مصارف مختلف را می‌توان در قالب موارد زیر خلاصه کرد:

  • صرفه‌ جویی در هزینه‌ها: استفاده از پودر مل در ترکیب مواد اولیه محصولات مختلف می‌تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید شود.
  • حفاظت از محیط زیست: پودر مل ماده‌ای طبیعی و سازگار با محیط زیست است. بنابراین استفاده از آن به جای مواد اولیه مصنوعی باعث حفاظت از محیط زیست می‌شود.
  • بهبود کیفیت: استفاده از پودر مل در بسیاری از صنایع منجر به افزایش کیفیت محصولات نهایی می‌شود.

چگونگی خرید و سفارش پودر مل سنگین

چگونگی خرید و سفارش پودر مل سنگین به شرح زیر است:

  • تماس با کارشناسان شرکت آریا پودر
  • دریافت مشاوره تخصصی درباره تهیه پودر صنعتی مناسب
  • سفارش پودر صنعتی مناسب
  • دریافت پودر در محل مورد نظر

شرکت آریا پودر از بهترین و خالص‌ترین سنگ‌های مرمر برای تولید پودر مل استفاده می‌کند‌. همچنین از بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تولید پودر صنعتی در تولید محصولات این شرکت استفاده می‌شود.

لیست مقالات مرتبط:

پودر مل سبک

پودر مل در ام دی اف سازی

صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهبود کیفیت و حفاظت از محیط زیست مزایای استفاده از پودر مل سنگین در مصارف مختلف هستند.

پودر مل سنگین در صنایع مختلف به عنوان پرکننده و تقویت کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


محصولات آریا پودر


آخرین مقالات

آنالیز پودر تالک

آنالیز پودر تالک

منابع پودر کربنات کلسیم

منابع پودر کربنات کلسیم