آدرس: همدان، جاده ملایر ، ایوک

پودر مل سبک

پودر مل سبک

اگر یکی از افراد فعال در صنعت باشید، حتما نام پودر مل سبک را شنیده‌اید.

پودر مل پودری حاصل از آسیاب تراشه‌های مرمری است که خرد و آسیاب شده‌اند. پودر سنگ مرمر به عنوان رنگدانه بی اثر و پرکننده در رنگ‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این به عنوان یک عامل حجم دهنده در تولید چینی و سرامیک استفاده می‌شود. پودر سنگ مرمر در صنایع مختلف مانند صنعت سیمان برای ساخت مخلوط‌های بتن متنوع و به عنوان افزودنی یا پرکننده استفاده می‌شود. همچنین یکی از اجزای اصلی در صنایعی مانند رنگ، پلاستیک، خمیر دندان و غیره است. پودر مرمر همچنین می‌تواند به عنوان درزگیر بین کاشی، موزاییک و سایر اهداف معماری استفاده شود.

پودر مل سبک چیست؟

در پاسخ به پرسش پودر مل سبک چیست باید بگوییم پودر مل همان پودر سنگ مرمر ریز آسیاب شده است. این پودر دارای فرمول شیمیایی CaCO3 است و به رزین پلی استر، رزین پلی اورتان، اپوکسی، سیمان گچ یا سایر چسب‌ها اضافه می‌شود.

کربنات کلسیم یکی از پرمصرف‌ترین مواد معدنی است. این ماده در صنایع مختلف از جمله تولید لاستیک، پلاستیک، کاغذ، ساختمان، شوینده‌ها، مواد غذایی و دارویی به کار می‌رود. اندازه ذرات پودر مل بسیار کوچک است. تا جایی که اندازه این پودر مل با مش 2500 به 5 میکرون می‌رسد.

کاربرد پودر مل سبک در صنایع مختلف چیست؟

کاربرد پودر مل سبک در صنایع مختلف چیست؟

ممکن است کنجکاو باشید بدانید کاربرد پودر مل سبک در صنایع مختلف چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که پودر سنگ مرمر در صنایع مختلفی کاربرد دارد:

  • در تولید کاغذ، جایی که مهمترین رنگدانه پرکننده و پوشش دهنده در فرآیند تولید است. استفاده از پودر مل به کاغذ درجه بالایی از سفیدی، براقیت و کیفیت چاپ بالا را با قیمت‌های جذاب هدیه می‌دهد‌.
  • در رنگ‌ها و پوشش‌های چسبنده به عنوان پرکننده معدنی اصلی خود را تثبیت کرده است. ظرافت و توزیع اندازه ذرات آن، میزان پوشش‌دهی رنگ‌ها را تعیین می‌کند. همچنین دارای خواص جالبی مانند سفیدی بالا، جذب کم روغن، قابلیت پخش آسان، محتوای الکترولیت کم، اثر تثبیت کننده pH و خواص رئولوژیکی خوب است.
  • در پلاستیک به‌عنوان یک اصلاح‌کننده معدنی استفاده می‌شود‌. پودر مل فرآیندها و خواص مکانیکی را در بسیاری از کاربردهای پلاستیک بهبود می‌بخشد.
  • در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود، زیرا دارای ویژگی‌های فراوانی است که آن را به یک ماده خام ایده‌آل برای طیف وسیعی از مصارف تبدیل می‌کند‌. مصارفی از جمله تولید آسفالت، سرامیک، شیش،  بتن کاشی و آجر.
  • این ماده یک افزودنی مناسب برای تولید آفت‌کش‌ها و خوراک دام است. مناسب برای کشاورزی و سازگار با محیط زیست پایدار نیز می‌باشد.
  • در مواد غذایی و دارویی، جایی که خواص شیمیایی آن را به پرکننده‌ای جذاب و حامل مناسبی برای مخلوط‌های مختلف تبدیل می‌کند.
  • همچنین یک رنگدانه سفید و یک کمک فنی در تصفیه برنج و کاربردهای دیگر است.

مزایای استفاده از پودر مل سبک در مصارف مختلف

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که مزایای استفاده از پودر مل سبک در مصارف مختلف چیست؟

در پاسخ به این سوال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پودر مل پودری طبیعی، زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست است. بنابراین می‌توان بدون نگرانی‌های زیست محیطی از آن در حجم دلخواه استفاده کرد.
  • سنگ مرمر یک سنگ طبیعی است که در حجم زیادی روی کره زمین وجود دارد. این سنگ طبیعی در سراسر کره زمین وجود دارد. بنابراین دسترسی به پودر حاصل از این سنگ آسان و ارزان خواهد بود.

چگونگی خرید و سفارش پودر مل سبک

چگونگی خرید و سفارش پودر مل سبک به شرح زیر است:

  • تماس با شرکت آریا پودر
  • دریافت مشاوره رایگان تخصصی درباره انتخاب پودر صنعتی مناسب
  • سفارش پودر و پرداخت وجه
  • دریافت پودر سفارش داده شده در محل مورد نظر

شرکت آریا پودر یکی از بهترین تولید کنندگان پودر مل در داخل کشور است. حجم زیادی از محصولات این شرکت به کشورهای همسایه صادر می‌شوند‌‌. پودر مل خالص و باکیفیت را می‌توان از این شرکت خریداری کرد.

لیست مقالات مرتبط:

پودر مل در ام دی اف سازی

پودر مل در اصفهان

سنگ مرمر آسیاب شده به شکل پودر را پودر مل سبک می‌نامند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و حفاظت از محیط زیست مزایای استفاده از پودر مل سبک در مصارف مختلف است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


محصولات آریا پودر


آخرین مقالات

پودر مل نقاشی

پودر مل نقاشی

بنتونیت خاک رس چیست؟

بنتونیت خاک رس چیست؟

پودر کربنات کلسیم رزین

پودر کربنات کلسیم رزین